Prisijunkite prie savo paskyros ir pasinaudokite visais mūsų prekybos platformos privalumais.
Esant teisėtoms atostogoms, darbuotojui išsaugomas jo vidutinis darbo užmokestis. Jo skaičiavimo tvarka yra reglamentuota atskiru Vyriausybės nutarimu Nr. 496, priimtu 2017 m. birželio 21 d.
Skaičiavimams naudojamas vadinamasis skaičiuojamasis laikotarpis – paskutiniai trys kalendoriniai mėnesiai prieš atostogų prasidedantį mėnesį. Pavyzdžiui, atostogaujant liepos mėnesį, skaičiuojamuoju laikotarpiu bus balandis, gegužė ir birželis. Vidutinis darbo užmokestis nustatomas pagal išmokas, sukauptas už faktiškai dirbtą laiką būtent šiuos mėnesius.
Įskaitymos visos pajamų rūšys, tiesiogiai susijusios su darbo veikla:
Iš skaičiavimo neįtraukiamos socialinio pobūdžio išmokos arba tos, kurios nesusijusios su darbo pareigų vykdymu:
Tarkime, darbuotojas išeina atostogų birželio mėnesį. Jo skaičiuojamasis laikotarpis – kovas-gegužė. Per šiuos mėnesius jis gavo 6000 eurų, dirbdamas 62 dienas. Vidutinis dienos užmokestis bus: 6000 eurų / 62 dienos = 96,77 euro. Už 10 atostogų dienų jis gaus: 96,77 euro * 10 = 967,70 euro.
Darbuotojams su pamaininiu arba nefiksuotu grafiku taikomas vidutinio valandinio darbo užmokesčio apskaičiavimas. Formulė analogiška: užmokestis už skaičiuojamąjį laikotarpį dalijamas iš faktiškai dirbtų valandų skaičiaus. Pavyzdžiui, esant 6000 eurų pajamoms per 460 valandų, vidutinis valandinis užmokestis yra 13,04 euro. Esant 40 valandų per savaitę normai, atostoginiai už vienos savaitės poilsio sudarys: 13,04 euro * 40 valandų = 521,60 euro.
Šių taisyklių supratimas daro atostoginių gavimo procesą skaidresnį ir padeda abiem darbo santykių šalims – tiek darbuotojams, tiek darbdaviams – išvengti klaidų ir ginčytinų situacijų.
Komentarai